Za tým pracovníků Rodinné poradny Vás srdečně zve
Mgr. Veronika Gawlíková
vedoucí Rodinné poradny
koordinátor programu NECHME DĚTEM DĚTSTVÍ
Služba je financována z rozpočtu Moravskoslezského kraje, z rozpočtu Statutárního města Ostrava a z rozpočtu města Hlučín
Posláním Rodinné poradny je pomoci klientům hledat společnou řeč tak, aby rodina byla prostorem pro bezpečí, lásku a porozumění.
Toto se konkrétně v naší práci projevuje tak, že je pro nás prioritou to, aby se lidé domluvili, našli společné řešení, které vyhovuje právě jim samotným a všichni členové rodiny se tak cítili spokojeně a cítili oporu své rodiny, která jim pak může být nápomocna při zvládání obtížných situací v životě.
Obecným záměrem Rodinné poradny jsou příznivé vztahy v rodině, mezi partnery, mezi rodiči, mezi rodičem a dítětem, mezi sourozenci, mezi generacemi.
Cílem Rodinné poradny je poskytnout klientovi:
Prostřednictvím poskytnutí dostatečného prostoru, informací a podpory je pak výsledkem klient s dostatečným množstvím informací, s náhledem na svou situaci a znalý možných důsledků, jenž je schopen řešit své problémy samostatně event. s podporou svého přirozeného prostředí.
Služby Rodinné poradny jsou určeny rodinám, párům i jednotlivcům, jež se nachází v situaci, kterou vnímají jako zátěžovou, nepříznivou a nejsou schopni ji zvládnout vlastními silami. Služby Rodinné poradny jsou poskytovány lidem všech věkových kategorií. S dětmi do 15 let pracujeme se souhlasem rodičů, jiných zákonných zástupců, pěstounů nebo se souhlasem OSPOD. Samostatné - individuální konzultace s dětmi jsou vedeny zpravidla s dětmi staršími 6 let a to s ohledem k jejich vyzrálosti. Děti mladší 15 let se mohou na Rodinnou poradnu obrátit též bez souhlasu jejich rodičů, jiných zákonných zástupců apod. a je s nimi pracováno jako se zájemci o službu, je jim poskytnuto základní poradenství, případně kontaktovány jiné orgány, služby (např. OSPOD, Krizové centrum pro děti a rodinu atd.).
Služby Rodinné poradny pomáhají řešit tyto nepříznivé sociální situace:
Základní činnosti Rodinné poradny jsou vymezeny § 37 zákona č. 108/2006 sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů:
Služba rodinná poradna se řídí zákonem 108/2006 Sb. O sociálních službách, vyhláškou 505/2006 Sb. o sociálních službách a aktuálními vyhláškami a novelizacemi výše uvedených.
Pracovníci Rodinné poradny se řídí:
Posláním RP je pomoci klientům hledat společnou řeč tak, aby rodina byla prostorem pro bezpečí, lásku a porozumění. Je pro nás prioritou, aby se lidé domluvili, našli společné řešení, které vyhovuje právě jim samotným a všichni členové rodiny se tak cítili spokojeně a cítili oporu své rodiny, která jim pak může být nápomocná při zvládání obtížných situací v životě. |
Služba je poskytována v souladu s naším posláním:
V rámci sociálního poradenství poskytujeme tyto činnosti:
V rámci základního sociálního poradenství
V rámci odborného sociálního poradenství
V případě, že se s poradcem dohodnete na poskytování služeb RP, pak s Vámi bude uzavřena ústní či písemná smlouva, která bude obsahovat zejména tato ujednání:
Klient služby má právo:
Klient služby je povinen:
Zpracování Vašich osobních a citlivých údajů:
Podávání podnětů, připomínek a stížností:
Jak může být poskytování služby ukončeno:
Můžete nás sledovat na odkazech níže:
https://www.facebook.com/Rodinnaporadnacss/
https://www.instagram.com/rodinnaporadnacsso/
Pracovníci jsou si vědomi, že podněty, připomínky i stížnosti jsou jedním ze zdrojů zpětné vazby na poskytovanou službu a jsou nástrojem pro hodnocení a zvyšování kvality poskytované služby.
Podnět, připomínku a stížnost může podat:
V případě, že podnět, připomínku nebo stížnost podá jiná osoba ve prospěch uživatele služby, než uživatel sám, je takové podání s uživatelem vždycky projednáno a zjišťuje se jeho stanovisko.
Podnět: návrh na zlepšení
Připomínka: ke kvalitě poskytnuté služby (drobná kritika, kde není ohrožena důvěra uživatele nebo osoby ke službě nebo pracovníkům)
Stížnost: vyjádřená nespokojenost s kvalitou poskytnuté služby. Pokud podání obsahuje informaci o porušování práv uživatele, je vždy považováno za stížnost (osobě, která stížnost podá, to vysvětlí pracovník, který ji přijímá).
Pracovníci služby mají na vědomí, že osoba, která podává podnět, připomínku či stížnost, nemá povinnost znát rozlišení těchto pojmů. Není-li z podaného zjevné, zda se jedná o podnět, připomínku či stížnost, pak pracovník toto ústně ověří a učiní o tom záznam. Není-li možné toto ověřit (např. u anonymních podání), pak o tom, zda se jedná o podnět, připomínku či stížnost rozhodne vedoucí služby. Pokud si vedoucí služby není v tomto určení jistý, pak s podáním nakládá jako se stížností.
Uživatel nebo jiná osoba sdělí (osobně či telefonicky) podnět nebo připomínku jakémukoli pracovníkovi poradny.
Uživatel nebo jiná osoba mohou podat podnět či připomínku písemnou formou, a to:
K podání může být využit formulář pro podávání podnětu, připomínek a stížností, který je k dispozici v čekárně RP a na webových stránkách. Pracovníci RP se však zabývají i podněty a připomínkami, které nejsou zaznamenány na tomto formuláři.
Pokud je pracovník k řešení kompetentní, společně s uživatelem nebo osobou dojednává návrhy řešení. Není-li v kompetenci přijímajícího pracovníka reagovat na tento podnět či připomínku, pak toto předá vedoucímu poradny.
Vedoucí, nebo jím pověřený pracovník podnět nebo připomínku operativně vyřeší. V případě anonymního podání jsou připomínky a podněty vnímány jako zdroje zpětné vazby na poskytovanou službu a jsou nástrojem pro hodnocení a zvyšování kvality poskytované služby.
Uživatel nebo jiná osoba mohou stížnost ústně sdělit vedoucímu nebo jinému pracovníkovi poradny. Přijímající pracovník osobu, která podává stížnost, informuje o způsobu vyřízení stížnosti.
Stížnost může být podána konkrétní osobou nebo anonymně (bez uvedení jména a příjmení popř. dalších údajů). Uživatel nebo jiná osoba mohou podat stížnost písemnou formou, a to:
K podání může být využit formulář pro podávání podnětu, připomínek a stížností, který je k dispozici v čekárně RP a na webových stránkách. Pracovníci RP se však zabývají i stížnostmi, které nejsou zaznamenány na tomto formuláři.
Kontakty pro podání stížnosti:
Všechny stížnosti jsou předávány vedoucímu, která je kompetentní k jejich vyřízení. V případě, že je stížnost podávána na vedoucí služby, pracovník předá stížnost přímo řediteli organizace. Vedoucí vyřizuje stížnosti bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od jejich podání. V případě, že lhůta pro vyřizování stížnosti překročí stanovených 30 dnů, je stěžovatel vyrozuměn vedoucím služby (případně jeho zástupcem) o prodloužení lhůty. Toto vyrozumění se vyhotovuje v písemné formě a obsahuje důvody pro prodloužení lhůty. Lhůta se může prodloužit o maximálně dalších 30 dní.
Uživatel nebo jiná stěžující si osoba se mohou v případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti obrátit pro ověření postupu vyřízení stížnosti na ředitele organizace nebo na nezávislé instituce.
Ředitel organizace:
Ing. Jiří Drastík
adresa: Jahnova 12, 709 00 Ostrava – Mariánské Hory,
e-mail: css@css-ostrava.cz, tel: (+420) 595 054 001
Nezávislé instituce:
Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor sociálních věcí,
e-mail: posta@kr-moravskoslezsky.cz, tel.: (+420) 599 622 150
Veřejný ochránce práv
Údolní 39, 602 00 Brno
e-mail: podatelna@ochrance.cz, telefon: (+420) 542 542 888
Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor sociálních služeb
adresa: Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2
telefon: (+420) 221 921 111
Český helsinský výbor
adresa: Štefánikova 21, 150 00 Praha 5
e-mail: pravni@helcom.cz, telefon: (+420) 220 515 223
pondělí: | 8:00 – 14:00 hod. |
úterý: | 8:00 – 14:00 hod. |
středa: | 8:00 – 14:00 hod. |
čtvrtek: | 8:00 – 14:00 hod. |