Služba je spolufinancována Evropskou unií, státním rozpočtem a Moravskoslezským krajem
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Nový Jičín je sociální služba poskytována pro území ORP Nový Jičín (obce Bartošovice, Bernartice n.O., Hladké Životice, Hodslavice, Hostašovice, Jeseník n.O., Kunín, Libhošť, Mořkov, Nový Jičín obecní části – Bludovice, Kojetín, Loučka, Straník, Žilina, Rybí, Sedlnice, Starý Jičín, Suchdol n.O., Šenov u Nového Jičína, Životice u Nového Jičína.
CÍLE SLUŽBY
Cílem služby je sociální začlenění rodiny, konkrétně v těchto oblastech:
SLUŽBA JE URČENA PRO:
kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci a chtějí svou situaci změnit.
(Nepříznivou sociální situací se rozumí například: rodič nemá zdroj obživy, nemá kde bydlet nebo úroveň bydlení je nevyhovující, je zadlužen, neumí hospodařit s penězi, apod. Touto situací je ohrožena funkčnost rodiny nebo je ohroženo dítě ve svém vývoji.
Služba není poskytnuta:
ZÁKLADNÍ POSKYTOVANÉ ČINNOSTI:
Průběh poskytování služby je plánován společně s uživatelem na základě jeho potřeb. Uživatel služby je podporován ve využívání dalších služeb, které mu mohou pomoci v efektivním řešení nepříznivé situace. Po celou dobu spolupráce je uživatel pracovníky podporován v samostatném rozhodování tak, aby se v co nejkratší době úspěšně zapojil do běžného způsobu života.
Pokud chcete žádat o poskytnutí Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi, kontaktujte naše sociální pracovníky služby a dohodněte si osobní schůzku.
Kritéria pro poskytnutí služby:
Průběh schůzky:
PRINCIPY POSKYTOVANÉ SLUŽBY
PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
V Sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi mají uživatelé možnost podat podnět (návrh na změnu), připomínku (drobná kritika) nebo stížnost na způsob poskytování služby. Tyto podněty či stížnosti bereme vážně a jsou pro nás důkazem důvěry. Stěžovat si mohou jak uživatelé služby, tak i jejich známí či příbuzní, pokud mají pocit, že jsou porušována práva uživatelů služby nebo jim služba není poskytována tak, jak by měla.
Stěžovatel má možnost vyjádřit se jmenovitě nebo anonymně.
Ke stížnosti se vyjádří vedoucí služby do 28 dnů od podání stížnosti, buď osobně přímo stěžovateli, nebo odpověď vyvěsí na nástěnce, pokud je stěžovatel anonymní. Podněty, stížnosti nebo připomínky může uživatel vhazovat do určené schránky nebo sdělit osobně pracovníkům služby.
NAKLÁDÁNÍ S OSOBNÍMI A CITLIVÝMI ÚDAJI
Záleží nám na bezpečí, proto veškeré osobní a citlivé údaje, které poskytují uživatelé pracovníkům, jsou chráněny proti zneužití. Pracovníci postupují podle zákona o ochraně osobních údajů a zároveň se řídí vnitřními pravidly o ochraně a práci s osobními údaji v organizaci, viz zpracování osobních údajů.
“Kamarádi do nepohody”
Naše Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Nový Jičín ve spolupráci s organizací Adra – Dobrovolnické centrum Adra Frýdek-Místek a oddělením sociálně právní ochrany dětí městského úřadu Nový Jičín, se podílí na dobrovolnickém programu pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Dobrovolníci jsou pro děti kamarády, kteří mají pochopení a volný čas tráví společně s dětmi hrou, povídáním, sportováním, návštěvou kulturních a sportovních akcí, či pobyty v přírodě. Děti jsou vytipovávány sociálními pracovníky naší služby a místně příslušného OSPOD.
V současné době jsou k dispozici 4 dobrovolníci.
S ohledem na situaci způsobenou pandemií, je program od března 2020 doposud pozastaven!